Poikkeamia asevelvollisten asiakaspalveluissa 2.–9.6.2025
Puolustusvoimien asevelvollisten OmaIntti-palvelussa tehdään huoltotöitä 2.–9. kesäkuuta, jolloin osa sähköisistä lomakkeista on poissa käytöstä. Tietojärjestelmän huoltotyöt vaikuttavat myös aluetoimistojen asiakaspalveluun torstain 5. ja perjantain 6. kesäkuuta välisenä aikana. Tuona aikana asevelvollisuusasioita ei voi hoitaa aluetoimistoissa. Aluetoimistojen asiakaspalvelut palvelevat jälleen normaalisti maanantaina 9. kesäkuuta.
Huoltotöiden aikana OmaIntissä ei voi palauttaa seuraavia lomakkeita 2.–9.6.:
• Hakemus aseettomaan palvelukseen
• Hakemus aseettomasta aseelliseen palvelukseen
• Hakemus naisten vapaaehtoiseen asepalvelukseen
• Hakemus sotilaallisen kriisinhallinnan toimintavalmiuteen
• Kertausharjoituskäskyn vastaanottoilmoitus (B-osan palautus)
• Palveluksen aloittamisajan tai -paikan muutoshakemus
• Terveydentilan muutosilmoitus
• Tietojen päivityspyyntö asevelvollisrekisteriin
• Vapaaehtoisen harjoituksen kutsun vastaanottoilmoitus (B-osan palautus
• Vapautushakemus kertausharjoituksesta
• Vapautushakemus varusmiespalveluksesta monikansalaisuuden perusteella
Huoltotöiden aikana on mahdollista asioida osoitteesta puolustusvoimat.fi/asiointi/lomakkeet löytyvillä lomakkeilla ja palauttamalla ne asevelvollisen omaan aluetoimistoon. Paperilomakkeella asioidessa päätöksen saa vain postitse saantitodistuksellisena kirjeenä.
Aluetoimistojen yhteystiedot löytyvät:
• kirjautumalla OmaInttiin tai
• osoitteesta puolustusvoimat.fi/aluetoimistot/loyda-aluetoimistosi.